Sometimes People Are Beautiful. Not in Looks. Not In What They Say. Just In What They Are!

KeK CoKLaT KuKuS - 1st Trial

Hye salam semua ... kabare wak? Sihat? Ngawe opo kue? Wes m'bengi urung turu neh? Cehh gomong jawo jab heheheh (jgn marah yaaa saya bdk baru blajo huhuh btw I'm  jawa Clorox  bcuz of nenek moyang jawa yg bercampuran portugis kira aku 'JAWA' gak la kan!) Patotlaaa la LAWA heheheh Me perasan!!!
Okehh dahh dahhh melalut plak meh aku ajar cara2 membuat kek coklat kukus yg sdap...yg pantas...yg mudah...
Ehh chopp!!! Twit! Aku x pandai memasak k nih just nak share dgn kawan2 my 1st pengalaman ku menuntut ilmu dr kakak ku yg juga mak andam pengantin(promote jab -iklan heheh) ... cerita asalnya aku nak amik hati bakal mertua (yg dh xjadi) so punyala excited n dag dig dug nak wat yg terbaik la kononnn... aku pun sanggup g umah kakak ku semata2 nk blaja wat kek n siapkn kek pd ari yg sma ku bwa trus jmpa mereka. Al maklumlaa "1st time" dlm idupku jmpa family bf (yg kini dh jd exbf) ... mmg meriahhh sbb kawan2 rapatku turut 'dipaksa' menyertai pertemuanku menemui bakal2 yg xjadi tuh...

Ok nih bahan2 nya :-





1st Step :

Cwn Serbuk Koko
Cwn Gula Pasir
Cwn Susu Cair
Cwn Minyak Masak (aku tukar kpd buttercup *make sure cairkn dulu*)

ARAHAN : Campurkn dan masak bahan2 di atas dan sejukkan/ketepikn 




2nd Step :

1/2 Cwn Susu Pekat
1/4 Cwn Tepung Gandum
1 Sudu Bikarbonat
1 Sudu Baking Powder
3 Biji Telur Ayam
1 Sudu Esen Vanilla

ARAHAN : - Pukul Telur Hingga Kembang Sekembang Kembangnya...
               - Masukkan kesemua Bahan2 ini dengan Bahan2 di 1st Step td. Kacau Sebati n Kukus Selama 1Jam @ 35 Min. Ok 






p/s : kacau sampai ianya x berketul2 tau ;)




Topping :

* aku guna skit Buttercup , KoKo yg dh ada tuh (so jimat) & Whip Topping (ambil yg Non-Diary Topping) 

* Campurkn smua bahan2 tuh masak cara double boiler 

* kek siap jek tuanglaaa topping pd kek yg dh sejuk k



Tunggu...Punyaaa Tungguuu...


Siappp daahhhh!!!


Yeaahhhh...


.
.
.
.
.
.
.
.
.




Nih lahh Hasilnyaaa... 

Komen2 mereka2 yg pertama kali Merasainya...

Semua kata SEDAP! n Mintak Resepi hehehhe ada yg suh aku BERNIAGA...huhuhhhh...

k laaa uolsss try laaa yer jgn putus asa k n jgn asik makannn jekk nanti GEMOK!!!

k laaa bubye t kiter try wat resepi yang lain plak tau...

Assalammualaikum...

If People Are Trying To Bring You DOWN It Only Means That You Are ABOVE Them!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
ThiS BLoG Is PRoTEcTeD ~ CoPyRigHT 2009 - 2013 © DeSiGn By Me LiZs IsMaIL